Helio - Blog Etherische Olie 

Hoe start je met etherische olie - download je gratis ebook

ebook etherische olie

Etherische olie voor ontspanning

Feb 01, 2022
Etherische olie voor ontspanning

Het is een vreemde tijd en het is vrij logisch dat je allerlei emoties ervaart. Same here! Een van de dingen die ik ervaar is onrust en spanning! Ik ging echt letterlijk in mijn vecht en vlucht reflex. Dat ging gepaard met facebooken, NOS nieuws afstruinen, etc etc 

Etherische olie voor ontspanning 

Langdurige spanning is helemaal niet goed voor je. Het is een vrij logische reflex. Alleen, in dit geval, helemaal niet handig. Je kunt niet maanden of jaren in een overlevingsstand zitten. Dat maakt je immuunsysteem en je levensplezier kapot. Deze 17 tips ondersteunen en je leest welke oliën je daarbij kunt gebruiken.

1. Limiteer je social media /nieuwstijd/ schermtijd. Echt..  al die posts lezen over mensen die zonodig met zijn allen naar het strand gaan of voetballende jongeren, berichtjes over afstand houden, nieuwe inzichten over wanneer je extra kwetsbaar bent.......

De overdosis informatie waarmee we nu geconfronteerd worden zorgt voor teveel emoties. En teveel emoties... zorgen voor spanningen. Iedereen zit in een andere fase: shock, ontkenning, gevoel van naderend onheil, depressie, boosheid, hoop, acceptatie. Of ping-pong-d heen en weer. 

2. Ga naar buiten, op je balkon, in je tuin of wandel door de wijk (op voldoende afstand). Het is de komende dagen zonnig. Zuig die vitamine D op! Het is zeer belangrijk om ervoor te zorgen dat je immuunsysteem sterk blijft. Te weinig vitamine D zorgt ervoor dat je je vermoeid voelt, wellicht last hebt van pijn, en last van je zenuwstelstel krijgt. Dus als het kan in je T-shirt in een zonnig hoekje! 

3. Beweeg of sport! Als dat je niet alleen lukt? Er zijn talloze (gratis) online lessen op dit moment. Van de gymleraar van je kinderen tot de yoga lessen. Iedereen heeft "de online les omgeving" gevonden.  Zoek op youtube! Er is genoeg te vinden. Bewegen zorgt dat je letterlijk "even lucht" krijgt, je bloed gaat stromen, afvalstoffen worden afgevoerd en je hormonen aanmaakt waardoor je je weer vrolijker voelt.

4. Eenzaam? bel!!! of video bel. Je staat er echt niet alleen voor. Die knuffel of koffiedate, zelfs VRIJMIBO of wijnproeverij kan virtueel! Skype, whatsapp, video bellen, messenger, zoom ... zorg goed voor elkaar. Iedereen heeft wel een vriend, vriendin, opa of oma of familielid of buurvrouw die alleen is. Pak de telefoon !!! ( en een geur kaart opsturen is natuurlijk ook een gave verrassing... een druppel sinaasappel op een brief of kaart doet goed)

5. Muziek. Zet de radio op stand 10. Zet je favoriete playlist op Spotify aan. Zoek een paar gave nummers uit je jeugd op op youtube! Vrolijke muziek doet wonderen. Probeer het. En zing en dans gerust uit volle borst mee. 

6. Lees een boek. Of loop naar de buiten buurt bibliotheek of doe een oproep op facebook of nextdoor. Grote kans dat je gratis de meest fantastische boeken kunt lezen. Volgens mij zag ik dat Bol.com nu luister en e-boeken voor 1 cent heeft. 

7. Pak die hobby weer op of probeer een van de 1001 dingen die je vindt op Pinterest. Tekenen, haken, breien, knutselen. Hier is mijn geheime 1001-dingen lijst van Pinterest: https://nl.pinterest.com/heliowork/1001-things-to-do-book/

8. Ga in de tuin werken! Of op je balkon. De perfecte tijd om een eigen kruiden of moestuin te beginnen. Het kan zelfs met een oude pot aarde en een bakje kers tomaten. Die beginnen te groeien als je ze in de aarde stopt en nat houdt. Ik zal je vertellen of de zaadjes uit mijn paprika ontkiemen ;) die heb ik vandaag in mijn kiembak gedaan. 

9. Maak schoon en gooi weg. Pinterest staat vol met natuurlijke recepten voor schoonmaakmiddelen die je kunt uitproberen.Heerlijk aan de slag met je essentiële olie, azijn en baking soda. Ruikt lekker en is nog gezond ook. " Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd". 

10. Kook of bak en maak heerlijke verse dingen. Bijzonder dat in de supermarkten vooral de houdbare producten weg zijn. En voor je immuunsysteem zijn nu juist die verse kleurige groenten en fruit zo belangrijk. Probeer maar eens 40 verschillende soorten groenten en fruit te eten en 10 verschillende soorten vlees en vis. Dit is volgens de studie die ik nu aan het doen ben (orthomoleculair adviseur) zeer belangrijk. Red jij dat? Ik heb in ieder geval deze week al weer een stuk of 7 nieuwe gerechten uitgeprobeerd :)

O.K. naast deze tips... mijn tips voor de essentiële oliën en supplementen: 

11. Door het slikken van mijn multi vitamines en omega vetzuren merk ik verschil in mijn spanningslevels. Ze helpen mijn immuunsysteem en verlagen mijn onrust. Ik ben emotioneel veel stabieler. Tekorten aan bijvoorbeeld B vitamines zorgen ervoor dat je je angstig voelt en meer spanning ervaart. Ook worden deze vitamines sneller opgebruikt door het lichaam op het moment dat je spanningen hebt. Het is lastig om dit volledig met gezond eten op te lossen. Een goede multi vitamine ondersteunt. Wil je meer weten? Neem contact op! 

12. Iedere dag een Serenity Softgel. Ik ben veel rustiger en mijn gevoelens van spanning en naderend onheil zijn echt veel minder.

13. Zet je diffuser aan of als je die niet hebt ga naar www.helio.work/aromatisch en bekijk de 26 andere manieren waarop je de oliën kunt inademen. Je kunt natuurlijk ook een diffuser aanschaffen. 

6x psychologie magazine voor 45 euro

14. Gebruik lavendel. Lavendel is een olie die rijk is aan linalool en L-acetaat. Deze stoffen hebben een positief effect op het zenuwstelsel en op je gevoelens. Andere oliën waar veel linalool in zit zijn koriander, basilicum, petit grain, scharlei, en bergamot.

15. Alle citrus oliën hebben een opbeurend en opwekkend vermogen. Denk aan mandarijn, grapefruit, wilde sinaasappel, citroen en limoen. 

16. Boom en hars oliën zorgen voor rust, aarden en gronden. Blijf met twee voeten op de aarde staan. Denk aan de frankincense (wierook), mirre, vetiver, arborvitae, copaïba, sandelhout, cederhout en alle dennen oliën! 

17 Blijf gewoon ademhalen! Dit geeft lucht/ lucht op. Denk aan pepermunt, eucalyptus, spearmint en Air (breathe) 

De emotionele werking van oliën is heel bijzonder! Je neus is direct verbonden met je hippocampus. Dat is het deel van je hersenen waar je vecht/ vlucht reflex vandaan komt. En dit deel is nu juist wat getriggerd wordt door de vreemde situatie waar we inzitten. Door het inademen van essentiële olie zorg je dat je lijf binnen 20 seconden een impuls krijgt. De oliën roepen een reactie in je hersenen op. Er worden direct hormonen aangemaakt. Hormonen die je nodig hebt voor een andere mindset! 

Heb je niets in huis? Begin dan gewoon met citroen, lavendel en pepermunt. Dit zijn perfecte start sets om mee te starten incl begeleiding:  

 Of vul de quiz in en vind uit wat voor jou de beste combinatie is:
https://www.helio.nl/quiz-opt-in

 Lieve groetjes Léanne 

 

Hoe start je met etherische olie - download je gratis ebook

ebook etherische olie

Lees Meer

Eucalyptus olie gebruik, voordelen en neveneffecten

Aug 29, 2022

Kurkuma ZIN OF ONZIN

Aug 22, 2022

AANDACHTSPUNTEN  

*mijn blogs kunnen affiliate links bevatten, Dat betekent dat als je een aankoop doet via deze links dat ik een kleine commissie zou kunnen ontvangen. Dit natuurlijk zonder extra kosten voor jou

Helio - Léanne Lovink

Helio (v.o.f. Donna Da Yetta)
Léanne Lovink
Ir driessenstraat 94b
2312 KZ Leiden
whatsapp: 06-55377164
info {@} helio.nl

btw nr NL8572.58.321B01
kvk: 67995799